شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

سرقت اطلاعات گوشي با برنامه‌هاي اندرويد

گوشي

چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰


گوشي‌هاي همراه به منبعي براي ذخيره اطلاعات شخصي افراد تبديل شده‌اند، اما آيا ابزار مناسبي براي ذخيره اطلاعات شخصي خود انتخاب کرده‌ايم؟

وايمکس نيوز- محققان فناوري ويرجينيا به تازگي اپليکيشن‌هاي مشابهي همچون خريد روزانه و تبادل اطلاعات را که روزانه از آنها استفاده مي‌کنيم، کشف کرده‌اند که با منابع سازنده، اطلاعات شخصي ما را به اشتراک مي‌گذارند.

اين تحقيق توسط استاد علوم رايانه باند وانگ و همکارش دانشيار علوم رايانه دافنه يائو انجام و در انجمن ماشين‌هاي محاسباتي و رايانه آسيا و کنفرانس امنيتي ارتباطات در دبي ارائه شده است.

وانگ اظهار کرد: اپليکيشن‌ها با منبع ديگري در اتباط بوده و اطلاعات را به صورت شکل و يا تصويرهاي مختلف ارسال مي‌کنند. البته اين روشي انکارناپذير در استفاده از اپليکيشن‌هاست و حال عمدي و يا غيرعمدي باشد، اطلاعات ما با منبع اصلي به اشتراک گذاشته مي‌شود.

اين گروه اپليکيشن‌هاي بزرگي را طي سه سال بررسي کردند. بررسي اپليکيشن‌هاي در حال نصب توسط شرکت سازنده براي پيشگيري از تخريب دستگاه خود اطلاعاتي همچون مخاطبان، منطقه جغرافيايي و دسترسي به وب را نيز در اختيار شرکت سازنده قرار مي‌دهد.

اين گروه دريافتند تنها خصوصي‌سازي گوشي همراه، انتخاب زنگ و ويدجت‌هاست که در واقع اين مورد خود يک نقص امنيتي در گوشي‌هاي هوشمند محسوب مي‌شود.

وي در ادامه افزود: اميدواريم اين تحقيق  منبعي براي بررسي‌هاي بيشتر براي شرکت‌هاي سازنده نرم‌افزارهاي پيشرفته کاربردي و امنيتي باشد.

منبع: ايسنا

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو